Přeskočit na hlavní obsah

#02 Stories jsou každodenní newsletter na zastávku


Když Instagram vzal dočasné fotografie ze Snapchatu a udělal z nich Stories. Najednou se Instagram stal prostorem, kam jsme chodili kontrolovat svojí digitální přítomnost několikrát denně. Teenageři je použili jako pohlednice, aby ukázali 


Značky a obchody si zakládají na klasickém newsletteru

Jakmile prodáváte, newsletter a mailingové kampaně jsou základním stavebním kamenem vašeho prodeje. Pokud jste etablovaná a oblíbená značka, nebo máte zajímavý produkt, v mailu si zákazník se váš newsletter určitě najde. Bývá to přibližně 30 % klienty vaší báze, plus mínus obor v kterém působíte a vaše pozice na trhu. 


Výhody stories

Stories jsou ale takovým newsletter pro vaši bázi zákazníků na Instagramu. 



“Využijte dočasnost stories, ale v jejich samotné tvorbě nad nimi uvažujte jako nad dalším kanálem.”


Stories jsou typem obsahu, který váš zákazník vidí nejčastěji

Vaše báze zákazníků a sledujících na Instagramu a Facebooku je číslo X. Aktuální trend doby sledovat, co se kde děje a o nic nepřijít znamenal, že právě stories jsou prvním místem, kam uživatel zabrousí. Nehovoříme tu teď o placených postech, ale o možnosti


Nechte stories vadnout, ten časově omezený obsah je vlastně nepřitažlivější

Stories jsou místem, kde si sledující vyzvedává novinky. Intuitivně, ale děláme to tak z podstaty. Proto je dobré uvažovat, co tam tedy dávat. Má to být obsah aktuální, svým způsobem se počítá s tím, že bude časem a vlastně velmi rychle vadnout. A to je asi na tom to nejpřitažlivější.


Populární příspěvky z tohoto blogu

#01 Udržet brand a nerozdrbat to

Devět měsíců jsem dělal na webu BAYAYA, značky, která stojí za obytnými posedy. Pro samotný web je to tak trochu druhá štace, protože bayaya na své doméně vysí vlastně o dobrý třičtvrtě rok déle. Tedy nemůžu se chlubit brandovou identitou, tu dělal jiný designer. Já prostě převzal štafetu, interně zapadnul do firmy, pojmul více z marketingu a dál se postaral o online prezentaci. Co se za tu dobu stalo z pohledu klienta? Snad nic jiného, než to, že jsme přidali pár nových objektů, změnili trochu strukturu, rozšířili obsah. Ale brandová identita zůstává stejná, vlastně si nejspíš ani nevšimli, že to dělá někdo jiný. Dokonce i logo a odkaz původního tvůrce na webu zůstává.  Pro značku ve výsledku lepší Když jako designer vstupuju do projektu ubránit se “dát tomu trochu svojí podobu” je složitost. A vlastně i trochu proti přirozenosti kreativců a tvůrců. Ale čert to vem, protože . Vkus v tomhle případě znamená, že není vidět co je původní a které části jsou nové. Co dělal jeden mistr a...