
Devět měsíců jsem dělal na webu BAYAYA, značky, která stojí za obytnými posedy. Pro samotný web je to tak trochu druhá štace, protože bayaya na své doméně vysí vlastně o dobrý třičtvrtě rok déle. Tedy nemůžu se chlubit brandovou identitou, tu dělal jiný designer. Já prostě převzal štafetu, interně zapadnul do firmy, pojmul více z marketingu a dál se postaral o online prezentaci.
Co se za tu dobu stalo z pohledu klienta?
Snad nic jiného, než to, že jsme přidali pár nových objektů, změnili trochu strukturu, rozšířili obsah. Ale brandová identita zůstává stejná, vlastně si nejspíš ani nevšimli, že to dělá někdo jiný. Dokonce i logo a odkaz původního tvůrce na webu zůstává.
Pro značku ve výsledku lepší
Když jako designer vstupuju do projektu ubránit se “dát tomu trochu svojí podobu” je složitost. A vlastně i trochu proti přirozenosti kreativců a tvůrců. Ale čert to vem, protože . Vkus v tomhle případě znamená, že není vidět co je původní a které části jsou nové. Co dělal jeden mistr a co druhý.
V minulosti, od středověku po renesanci tohle byla devíza nejlepších dílen a ateliérů. Nebylo poznat, co dělal mistr a co tovaryš, ačkoli dílo bylo vždy v autorství mistra. Až dnes kunshistorici zkoumají v laboratořích, kde byla ruka Leonarda, Tiziana a co patrně maloval někdo s jejich týmu v dílně.
To nejlepší k dnešku je, že web se stále rozvíjí dál. Roste po obsahové stránce jak vertikálně (více obsahu, médií, detailů, informací), tak horizontálně (další sekce, nové produkty). První podstatou je držet se brand manuálu a materiálu.
Pozvolný a přímý roll-out
Přeci jenom se něco změnilo. Třeba se jinak pracuje s barvami, v obrácených gardech, nebo se cíleně proměňuje primární vs. sekundární. Mikroprojekty jako “Pankáč” nebo “Tajná Zahrada” si pak opomíjené barvy začaly brát jako svoje primární. Vypadá to jednotně
Na počátku byla ikona “B”, první písmo názvu, runa berkana a vlastně i symbol na štemplu. A dneska se v uvozovkách jen rozšířila paleta a plnohodnotně se začalo pracovat i s “A” a “Y”. takže vlastně všechny runy v názvu se staly vlastními pilíři.
Trochu jsem to víc rozhoupali, ale stále držíme jeden směr. V tomhle případě klientským pohledem určitě gooood,