Přeskočit na hlavní obsah

#01 Udržet brand a nerozdrbat to



Devět měsíců jsem dělal na webu BAYAYA, značky, která stojí za obytnými posedy. Pro samotný web je to tak trochu druhá štace, protože bayaya na své doméně vysí vlastně o dobrý třičtvrtě rok déle. Tedy nemůžu se chlubit brandovou identitou, tu dělal jiný designer. Já prostě převzal štafetu, interně zapadnul do firmy, pojmul více z marketingu a dál se postaral o online prezentaci.


Co se za tu dobu stalo z pohledu klienta?

Snad nic jiného, než to, že jsme přidali pár nových objektů, změnili trochu strukturu, rozšířili obsah. Ale brandová identita zůstává stejná, vlastně si nejspíš ani nevšimli, že to dělá někdo jiný. Dokonce i logo a odkaz původního tvůrce na webu zůstává. 


Pro značku ve výsledku lepší

Když jako designer vstupuju do projektu ubránit se “dát tomu trochu svojí podobu” je složitost. A vlastně i trochu proti přirozenosti kreativců a tvůrců. Ale čert to vem, protože . Vkus v tomhle případě znamená, že není vidět co je původní a které části jsou nové. Co dělal jeden mistr a co druhý. 


V minulosti, od středověku po renesanci tohle byla devíza nejlepších dílen a ateliérů. Nebylo poznat, co dělal mistr a co tovaryš, ačkoli dílo bylo vždy v autorství mistra. Až dnes kunshistorici zkoumají v laboratořích, kde byla ruka Leonarda, Tiziana a co patrně maloval někdo s jejich týmu v dílně. 


To nejlepší k dnešku je, že web se stále rozvíjí dál. Roste po obsahové stránce jak vertikálně (více obsahu, médií, detailů, informací), tak horizontálně (další sekce, nové produkty). První podstatou je držet se brand manuálu a materiálu. 


Pozvolný a přímý roll-out

Přeci jenom se něco změnilo. Třeba se jinak pracuje s barvami, v obrácených gardech, nebo se cíleně proměňuje primární vs. sekundární. Mikroprojekty jako “Pankáč” nebo “Tajná Zahrada” si pak opomíjené barvy začaly brát jako svoje primární. Vypadá to jednotně


Na počátku byla ikona “B”, první písmo názvu, runa berkana a vlastně i symbol na štemplu. A dneska se v uvozovkách jen rozšířila paleta a plnohodnotně se začalo pracovat i s “A” a “Y”.  takže vlastně všechny runy v názvu se staly vlastními pilíři. 


Trochu jsem to víc rozhoupali, ale stále držíme jeden směr. V tomhle případě klientským pohledem určitě gooood,


Populární příspěvky z tohoto blogu

#02 Stories jsou každodenní newsletter na zastávku

Když Instagram vzal dočasné fotografie ze Snapchatu a udělal z nich Stories. Najednou se Instagram stal prostorem, kam jsme chodili kontrolovat svojí digitální přítomnost několikrát denně. Teenageři je použili jako pohlednice, aby ukázali  Značky a obchody si zakládají na klasickém newsletteru Jakmile prodáváte, newsletter a mailingové kampaně jsou základním stavebním kamenem vašeho prodeje. Pokud jste etablovaná a oblíbená značka, nebo máte zajímavý produkt, v mailu si zákazník se váš newsletter určitě najde. Bývá to přibližně 30 % klienty vaší báze, plus mínus obor v kterém působíte a vaše pozice na trhu.  Výhody stories Stories jsou ale takovým newsletter pro vaši bázi zákazníků na Instagramu.  “Využijte dočasnost stories, ale v jejich samotné tvorbě nad nimi uvažujte jako nad dalším kanálem.” Stories jsou typem obsahu, který váš zákazník vidí nejčastěji Vaše báze zákazníků a sledujících na Instagramu a Facebooku je číslo X. Aktuální trend doby sledovat, co se kde děje...